18 december 2016

De laatste loodjes...

Twee weken geleden ben ik 48 geworden en heb ik mijn verjaardag gevierd. Dit was ook meteen een afscheidsfeestje voor ons. Het was een erg gezellige dag (met familie) en avond (met vrienden). Steef heeft inmiddels afscheid genomen van haar werk en ik heb aankomende week een afscheidsetentje met mijn collega’s. Inmiddels hebben we ook een oppas gevonden voor ons huis, daar zijn we super blij mee!



“Tempus fugit” zegt men en zo is het. Afgelopen week was onze laatste werkweek. Wat een opwindend en dubbel gevoel; ik heb de sleutels van mijn werk ingeleverd. Nu heb ik nog een kaal sleutelbosje met 2 sleutels: een van ons huis en een van mijn leaseauto. En over 2 weken (nadat mijn leaseauto is ingeleverd) is mijn sleutelbos gereduceerd tot 1 sleutel, lekker overzichtelijk!

De komende twee weken hebben we gepland om de laatste klussen te doen: wat administratieve zaken afronden, de laatste spullen kopen, spullen inpakken, huis opruimen en  - ook niet onbelangrijk – onthaasten van het werk. 

De grootste uitdaging wordt denk ik het inpakken van de camper. Omdat er veel klimspullen mee moeten (zowel voor rotsklimmen als boulderen) houden we niet veel ruimte over. Er gaan 2 grote klimtassen mee, hierin zit ons 70m touw, twee helmen, klimgordels, 4 paar klimschoenen en  zekermateriaal. Verder gaat er 1 krat met extra klimmateriaal mee, een stapel klimtopo’s en een 80m touw, plus een boodschappentas vol met extra klimschoenen. Voor het boulderen hebben we een crashpad nodig (voor de niet-klimmers, kijk even op de pagina Klimmen), deze zal tijdens de trips het komende jaar altijd ergens IN  de camper staan (en dus in de weg). We nemen ook onze racefietsen mee. Hiervoor hebben we ook een krat: fietshelmen, zonnebrillen, fietskleding, -schoenen, gereedschap, etc. 

Voor het inpakken hebben we het volgende systeem:  er zijn 3 categorieën, nl. must have, nice to have en good to have. In must have komen uiteraard alle klimmaterialen en ook een spelletjesdoos, in nice to have bijvoorbeeld de hangmat en de vlieger en in good to have een extra spijkerbroek en de hengels (ja, er zijn vrouwen die vissen leuk vinden).

Het uitzoeken van de klimschoenen was een heel project.  Voor rotsklimmen gebruiken we andere klimschoenen dan voor boulderen. En met warm weer klimmen we op een grotere maat schoen dan bij koud weer. Met andere woorden, er moeten heel wat schoenen mee.




Al met al nog een flinke klus dus, om te bepalen wat mee moet en mee kan. De volgende uitdaging komt daarna: zorgen dat alles in de camper past.

Oud en nieuw vieren wij bij onze vrienden in Hilversum. Overdag lekker relaxen in de sauna (ons laatste luxe dagje) en ’s avonds gezellig oud en nieuw vieren. Daarna slapen we in de camper bij onze vrienden voor de deur. En op 1 januari rijden we ons avontuur tegemoet. De eerste bestemming is Fontainebleau, Frankrijk. Live your dream!

Gaby

6 opmerkingen:

  1. Geweldig!
    Het onthaasten heb ik nog niet aan kunnen beginnen....en kan ik ook niet zo goed haha ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een hangmat is toch ook zeker een must to have??��

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Daar heb je eigenlijk wel gelijk in Paul! Ik gooi wel een paar schoenen van Gaab uit de camper en stop de hangmat er voor in de plaats! ;)

      Verwijderen
  3. Zo gaaf wat jullie gaan doen! Sterkte met de laatste loodjes, succes met onthaasten en op naar het avontuur! Geniet ervan!!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gaat lukken José!! Laatste dingen aan het regelen en dan ready to take off:-)

      Verwijderen